Certifikat Družbeno odgovoren delodajalec je nov certifikat, ki temelji na smernicah mednarodnega standarda za družbeno odgovornost ISO 26000, katerega namen in cilj je izboljšanje družbeno odgovornega upravljanja v organizacijah v Sloveniji, v odnosu do zaposlenih.
Certifikat ne vključuje zgolj zaveze k družbeni odgovornosti na vodstveni ravni, temveč naslavlja zaposlene, da aktivno sodelujejo pri izvajanju aktivnosti za družbeno odgovorno poslovanje organizacije.
Splošni cilji certifikata Družbeno odgovoren delodajalec so:
- spodbujanje delodajalcev k delovanju na področju družbene odgovornosti oz. trajnostnega razvoja,
- krepitev družbeno odgovornega upravljanja organizacij,
- izboljšanje delovnih pogojev, z vzpostavljanjem fleksibilnih oblik organiziranosti dela,
- dvigovanje organizacijske klime in delovne kulture ter
- izboljšanje privlačnosti okolja za delo.
Certifikat obsega 4 glavna področja:
- Področje 1 – ORGANIZACIJSKO UPRAVLJANJE – Izvajanje aktivnosti za družbeno odgovornost in trajnostni razvoj ter celostno naslavljanje družbene odgovornosti, vključno s krepitvijo etičnih vrednot vodstva in zaposlenih, s poudarkom na nediskriminaciji na delovnem mestu;
- Področje 2 – USKLAJEVANJE ZASEBNEGA IN POKLICNEGA ŽIVLJENJA - Vpeljevanje ukrepov z namenom usklajevanja poklicnega, družinskega in zasebnega življenja skozi celoten življenjski cikel posameznika;
- Področje 3 – MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE- Izvajanje aktivnosti za medgeneracijsko sodelovanje, s poudarkom na prilagajanju delovnih mest starejšim zaposlenim in z upoštevanjem specifik in potreb posameznega življenjskega obdobja posameznika;
- Področje 4 – ZDRAVJE IN VARNOST NA DELOVNEM MESTU - Izvajanje aktivnosti za ozaveščanje delodajalcev (vodstva organizacije), zaposlenih in širše javnosti o pomenu zdravja na delovnem mestu in spodbujanje promocije zdravju prijaznih izboljšav delovnega in organizacijskega okolja.
7. decembra 2023 je Dom Taber prejel Napredni certifikat Družbeno odgovoren delodajalec in se tako pridružil druščini še 60-ih podjetij v Sloveniji z naprednim certifikatom. Dom izvaja naslednje ukrepe na štirih področjih:
1. Ukrepi organizacijskega upravljanja:
- kodeks delovanja organizacije
- službeno kolo
- lokalna hrana
- prostovoljne pobude, nagrade, zaveze
- vzdrževanje elektronskih naprav
- ogrevanje in hlajenje prostorov
- spodbujanje pitja vode iz pipe in zmanjševanje uporabe plastike
- poslovanje brez papirja
- upravljanje z ostanki hrane
2. Ukrepi usklajevanja zasebnega in poklicnega življenja:
- fleksibilni delovni čas
- otroški časovni bonus
- načrtovanje letnega dopusta
- fleksibilni dnevni odmori
- tim za usklajevanje poklicnega in družinskega življenja
- informiranje o prihajajočih spremembah
- vključitev tematike usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja v letne razgovore
- transparentno oglaševanje kariernih možnosti znotraj organizacije
- hišni ljubljenčki v organizaciji
- izmensko delo
- časovni konto
- obdaritev otrok zaposlenih
3. Ukrepi medgeneracijskega sodelovanja:
- uvedba oglasne deske, kjer se zapiše, kdo kaj potrebuje in kdo kaj podari
- spodbujanje pohval
- skrb za prenos znanja
- sinergija znanja
- transparentno oglaševanje kariernih možnosti znotraj organizacije
- vzpostavljanje sodelovanja z izobraževalnimi ustanovami
- kodeks ravnanja
- obeleževanje krajših jubilejev
4. Ukrepi zdravja in varnosti na delovnem mestu:
- zagotavljanje boljšega toplotnega udobja
- uporaba ergonomskih mišk in podlog
- obvladovanje vseh prisotnih stresorjev
- stališča pozitivnih mnenj
- sklopi izobraževanj s področja psihosocilanih vidikov
- skladnost delovne obleke s standardi
- oblikovanje individualnega načrta za vrnitev na delo (po dolgotrajni odsotnosti)
- prilagajanje dela invalidom
- klub pešačev
Koordinatorka projekta je Nastja Pipan, vodje posameznih področij, ki skrbijo za implementacijo izbranih ukrepov pa so: Nastja Pipan (Področje 1), Neža Sirc (Področje 2), Nataša Lavtižar (področje 3), Mateja Murnik Gregorin (Področje 4).
Vsak strokovni delavec ima znanja na svojem področju. Ob vprašanjih oz. dilemah se lahko obrnete za področje:
SOCIALNEGA DELA – Maja Kern
FIZIOTERAPIJE – Mateja Murnik Gregorin
DELOVNE TERAPIJE – Nataša Lavtižar
ZDRAVSTVENE NEGE – Rudi Sluga
TEHNIČNE SLUŽBE – Zdravko Kastelic
RAČUNOVODSTVA – Maja Gros
KUHINJE – Biljana Bučič
PRAVNE SLUŽBE – Nastja Pipan
Zaposleni, ki ste tudi po upokojitvi pripravljeni ostati del Doma Taber, ste povabljeni, da se nam pridružite kot prostovoljec ali kot del zaposlenih (v kolikor bodo kadrovske potrebe to omogočale).
Kontakt izvajalca za morebitne pritožbe je 01 430 37 51, certifikatdod@ekvilib.org, https://certifikatdod.si/kontakt/.
Upamo, da bomo pri izvajanju aktivnosti čim bolj uspešni in bomo z ukrepi izpolnili zastavljene cilje.
Foto: Matic Kremžar, Arhiv Doma Taber