Spoštovani!
Dom Taber je odprl svoja vrata v mesecu septembru 2015. Danes v domu skrbimo za 156 stanovalcev, katerim nudimo varen in topel dom ter strokovno in kvalitetno oskrbo. Poleg domskega varstva, izvajamo tudi pomoč družini na domu ter razvoz kosil na dom. Že od samega začetka delovanja imamo postavljeno jasno vizijo, in sicer postati dom prepoznan po dobri in kvalitetni oskrbi ter dobrih medosebnih odnosih. Dom Taber je »dom« v pravem pomenu besede. Smo dom, kjer so nam stanovalci, svojci in
zaposleni na prvem mestu. V našem domu je doma toplina, spoštovanje, iskrenost in zaupanje. Zavedamo se, da je tako za starostnika, kot za svojce, sprejem v dom zelo težka odločitev. Da bi bila vaša odločitev lažja, vam skušamo naše delovanje predstaviti na spletni strani. Vabimo vas, da nas obiščete, si ogledate dom in nas bolje spoznate. Prepričana sem, da se boste pri nas dobro počutili! »Dom je tam, kjer se počutimo doma in smo lepo sprejeti.« (Dalai Lama)
Direktorica Martina Martinčič
Socialna delavka je običajno prva oseba, s katero se srečajo bodoči stanovalec in svojci, ko se pričnejo zanimati za sprejem v dom. V socialni službi se lahko oglasijo osebno v času uradnih ur, lahko nas pokličejo po telefonu ali pa nam pišejo preko elektronske pošte.
Kot socialna delavka v domu se zavedam, da je odhod v dom starejših za starostnika in za njegove svojce nova pot in včasih predstavlja težko odločitev, posebno, če je to odločitev potrebno sprejeti zaradi nenadnih življenjskih okoliščin, ki starostniku ne omogočajo več samostojnega življenja v domačem okolju.
S sočutnim pristopom in razumevanjem stiske poskušam narediti ta prihod v neznano okolje čim bolj prijeten. Z upoštevanjem potreb in želja posameznika vsi zaposleni gradimo zaupanje v naše delo, kar omogoča lažje sprejemanje nastale situacije in bolj mehko vključitev v domsko življenje.
Moj cilj in pomembna naloga socialne službe je, da ravnamo s stanovalci spoštljivo, spoštujemo njihove želje in potrebe in tako prispevamo k njihovemu ohranjanju dostojanstva in osebne integritete.
Vsi se moramo zavedati, da tudi nas nekoč, nekje za ovinkom čaka starost in vse tegobe povezane z njo, zato je pomembno, da za naše stanovalce poskrbimo tako, kot si želimo, da bi nekoč v starosti poskrbeli za nas.
Pri svojem delu, kot socialna delavka doma, stanovalcem svetujem, jih vodim, zastopam, skrbim za reševanje stisk in težav ter za dobre medosebne odnose in sicer po metodah svetovanja, dela s posameznikom in timskega dela, ki je ključno za celostno obravnavo starostnikov. Za stanovalce urejam tudi upravno formalne zadeve in seveda vodim vso dokumentacijo povezano z domom.
Vsak človek je zase svet,
čuden, svetal in lep
kot zvezda na nebu ...
Vsak tiho zori,
počasi in z leti,
a kamor že greš, vse poti
je treba na novo začeti.
(Tone Pavček)
Maja Kern, socialna delavka
Zdravstveno negovalna enota je po številu zaposlenih največja enota doma. Vanjo so vključeni strežnice, gospodinje, bolničarji/negovalci, srednje medicinske sestre oz. zdravstveni tehniki ter dve diplomirani medicinski sestri ter diplomirani zdravstvenik.
Našim stanovalcem nudimo njihovi starosti, počutju, željam in zdravstvenemu stanju primerno oskrbo, zdravstveno nego in rehabilitacijo. Zdravstvena nega in oskrba naših stanovalcev je usmerjena v vsestransko pomoč pri opravljanju vseh življenjskih aktivnostih, hkrati pa jim želimo ohraniti največjo možno mero samostojnosti in neodvisnosti. Pri tem upoštevamo cilje sodobne gerontološke zdravstvene nege.
Oskrba je dejavnost, usmerjena v pomoč stanovalcem pri opravljanju dnevnih aktivnostih in je glede na količino storitev, pri katerih potrebujejo pomoč, razdeljena v pet kategorij in sicer oskrbo I, II, III/A, III/B in IV.
Zdravstvena nega poteka po strokovnih navodilih zdravnika, ki v našo ambulanto prihaja po dogovoru z Zdravstvenim domom Kranj. Tudi zdravstvena nega je, glede na predpisane storitve in njihov obseg, razdeljena v štiri kategorije. Posebna pozornost zdravstvene nege je namenjena stanovalcem, ki so v celoti odvisni od nege in pomoči negovalnega osebja.
V naš Dom prihaja tudi zdravnik specialist in sicer psihiater, predvsem za obravnavo stanovalcev z demenco. Za stanovalce, ki niso več sposobni zagotoviti varnega bivanja sebi in drugim, imamo organizirano varstvo na dveh varovanih oddelkih. Oddelka sta namenjena njihovemu povečanemu varovanju in spremljanju. Dnevne aktivnosti so prilagojene njihovim sposobnostim in potekajo pod strokovnim vodstvom delovne terapevtke.
Služba zdravstvene nege in oskrbe tesno sodeluje tudi s fizioterapevtko, delovno terapevtko, socialno službo ter z ostalimi službami v Domu.
Finančno računovodska služba Doma izvaja naloge računovodstva in knjigovodstva, finančne službe ter naloge načrtovanja in poročanja, spremlja poslovanje Doma ter izstavlja račune za opravljene storitve.
Opravljene storitve se plačujejo za pretekli mesec na podlagi računa, iz katerega je razvidno, katere storitve in v kakšni višini so zaračunane.
Rok plačila je osem dni po izstavitvi računa. Račun se lahko plača s plačilnim nalogom ali preko direktne bremenitve (SEPA).
Maja Gros, namestnica direktorice za področje financ
Delovna terapija je zdravstvena stroka, ki posega na vsa tri področja človekovega življenja:
Pri delovno terapevtski obravnavi stanovalec in delovni terapevt glede na težave, ki jih ima pri skrbi zase, oblikujeta program, ki se izvaja individualno. Skupaj delata na tem, da je stanovalec čim bolj in čim dlje samostojen oziroma ohranja določeno stopnjo samostojnosti.
Za produktivno preživljanje časa delovni terapevt načrtuje program aktivnosti preko celega dne, ki ga večinoma izvajajo prostovoljci, z znanji na različnih področjih in vodijo svoje skupine z različno tematiko. Za kvalitetnejše preživljanje prostega časa k nam prihajajo različne kulturno umetniške skupine, ki prinašajo svežino in vedno znova navdušijo stanovalce.
Nataša Lavtižar, delovna terapevtka
Fizioterapija z različnimi neinvazivnimi terapevtskimi metodami skrbi za izboljšanje, vzdrževanje in povrnitev gibalnih ter funkcijskih sposobnosti uporabnika. Ključnega pomena za fizioterapijo je interpretacija gibanja in drže telesa s fizikalnega in patološkega zornega kota. Fizioterapija je osredotočena na posameznike in/ali skupine ljudi z okvarjeno, omejeno ali ogroženo funkcijo telesa zaradi bolezni ali poškodb v zvezi s kostnim, živčnim, dihalnim, srčno-žilnim in presnovnim sistemom. Fizioterapevtska obravnava prispeva k izboljšanju kvalitete življenja naših uporabnikov- stanovalcev.
V Domu Taber so v sklopu fizioterapije stanovalcem na voljo preventivni in vzdrževalni programi, rehabilitacijska obravnava ter obravnava akutnih stanj. Fizioterapija v Domu Taber poteka v obliki individualnih obravnav v sodobno opremljenih prostorih fizioterapije in po sobah stanovalcev ter v obliki skupinskih vadb po oddelkih. Za uspešno fizioterapevtsko obravnavo je pomembno, da fizioterapevt dobro sodeluje tako s posameznikom, ki je vključen v obravnavo, kot s sodelavci ostalih služb v domu.
Mateja Murnik Gregorin, fizioterapevtka
V kuhinji Doma Taber, ki je moderne opreme, skrbimo za pripravo zdrave varovalne prehrane tako za stanovalce, kot tudi zaposlene. Izkušene in kvalificirane kuharice, ob spoštovanju gastronomskih normativov, pripravijo tri do pet obrokov dnevno.
Za stanovalce, ki imajo zdravstvene težave, bodisi z alergeni, želodcem, sladkorjem v krvi in podobno, pripravimo dietno prehrano. Spoštljivi smo tudi do vseh, ki imajo verska ali katerakoli druga osebna prepričanja glede načina prehranjevanja.
Jedilnike pripravlja vodja prehrane. Stremimo k pripravi lokalne in sezonske hrane, ki je običajno naravno pridelana, sveža in bolj zdrava. Temu primerno so prilagojeni tudi jedilniki.
Topel obrok – malico ali kosilo - si lahko v naši kavarnici kupijo tudi krajani, svojci naših stanovalcem in tudi vsak posameznik. V okviru tržne dejavnosti ponujamo še razvoz kosil, ki je namenjen upokojencem in osebam, ki si zaradi zdravstvenih ali drugih razlogov ne zmorejo več kuhati sami.
Enoto prehrane sestavljajo dietni kuharji/kuharice, pomočniki/pomočnice dietnih kuharjev in servirke, vsi seveda pod taktirko vodje prehrane. Delo v kuhinji poteka po HACCP sistemu. Za kontrolo hrane, higieno prostorov, kakor tudi zdravstveno stanje zaposlenih skrbijo zaposleni in za to pristojne inšpekcije.
V Domu Taber imamo še prijetno kavarnico, kjer poskrbimo tako za stanovalce, kot tudi za svojce in prijatelje naših stanovalcev.
Biljana Bučić, vodja prehrane
Tehnična služba skrbi za vso tehnično podporo v Domu Taber, ter opravlja storitve pranja v domski pralnici. Skrbimo za vzdrževanje in nemoteno obratovanje samega objekta, urejanje okolice in parka doma, ter pranje domskega perila in perila stanovalcev. Vsa ta dela usklajujem s svojimi sodelavci.
V okviru tehnične službe smo zaposleni vodja tehnične službe, dva vzdrževalca in tri perice.
Vzdrževalca Hišnika poskrbita, da dom vsak dan deluje nemoteno in brezhibno tako na strojnih instalacijah, elektro instalacijah ter opremi doma, katera služi kot tehnična pomoč našim zaposlenim. Morebitne napake se sprotno odpravljajo in vzdržujejo. Za vzdrževanje imamo z zunanjimi servisnimi službami podpisane vzdrževalne pogodbe, saj je sama tehnika toliko zahtevna in s strani proizvajalcev določena ustrezna strokovna usposobljenost ter zagotavljanje rezervnih delov.
Perice operejo domsko perilo in perilo stanovalcev, ga osušijo, zlikajo, ter transportirajo po oddelkih našega doma. Za statistične namene redno beležimo obratovalne cikle pralnih strojev.
V zimskem času sami poskrbimo za razna manjša popravila in pleskanje notranjih prostorov doma, razne periodične meritve ter čiščenja, kot na primer merjenje temperature vode, čiščenje filtrov na vodnih armaturah, ter preverjanje varnostne razsvetljave. Skrbimo tudi za izvajanje zimske službe, predvsem pluženja in posipanja zunanjih površin. V letnem času poskrbimo, da je naša okolica zgledno urejena.
Redno skrbimo za prevoze odvzetih tekočin naših stanovalcev v laboratorij ZD Kranj, tedenske prevoze stanovalcev v Cerklje, nabave raznega potrošnega materiala za tekoča vzdrževalna dela in potrebe domskih služb. Nudimo tudi pomoč pri organizacijah prireditev ter razvozu kosil našim zunanjim uporabnikom.
Menim, da nam zaupane naloge opravljamo vestno, kvalitetno in v naše skupno zadovoljstvo, tako da lahko skupaj s stanovalci in zaposlenimi nemoteno delamo in bivamo.
Dom Taber smo prevzeli v last in upravljanje 11. 09. 2015. S tem dnem smo sami odgovorni za obratovanje in vzdrževanje, glede na to, da so bile potrebne razne intervencije na reklamacije delovanja strojev opreme ter naprav, se to vseskozi ponavlja kot rdeča nit pri našem delovanju.
Torej vizija v prihodnje je usmerjena v še boljše delovanje doma in s tem povezanih dejavnosti.
Primož Delavec, vodja tehnične službe